Aquests últims mesos a Iskra ens han arribat un bon grapat de projectes relacionats amb el desenvolupament de botigues online. Molts d’aquests projectes arriben de mans d’emprenedors o empresaris que volen vendre online de manera “fàcil” i “ràpida”. Molts arriben pensant que un ecommerce, pel sol fet d’existir, “vendrà sol”. I això, ens sap greu dir-ho, però no és així. 

Desenvolupar un ecommerce és molt complexe i cal saber bé el que es fa. En aquesta mini-guia sobre com començar a vendre online, hi hem recollit els 8 principals passos que tot ecommerce ha de fer. És fruit de la nostra experiència i no, no hi ha cap recepta màgica: cal dedicació, deixar-se assessorar, tenir un bon producte, conèixer el món del màrqueting online i invertir-hi (a part de diners) un bon munt d’hores. 

Així doncs, comencem! 

 

1- Triar un nom, un domini d’internet i tenir un logo. 

Si vols fer la teva botiga online, segurament ja saps què hi vols vendre. Per això és indispensable que triïs un bon nom i que busquis un bon domini, és a dir, un nom web que sigui curt,  de fàcil memoritzar i que pugui descriure fàcilment qui ets i què fas. 

El nom de la botiga ha de permetre identificar ràpidament quina mena de productes vens. El domini de la botiga online és important també, perquè pot ajudar-te a posicionar millor a Google. El registre d’un domini es pot fer a través de diverses empreses com per exemple CDmon o Dinahostig.

Després d’haver triat el nom i el domini de la teva botiga online, cal que paris especial atenció en el disseny del teu logo. El logo és la targeta de presentació del teu negoci i a de transmetre autoritat i confiança als teus clients.

 

2- Escollir un sistema de gestió de continguts i de gestió de la teva botiga.

 

Un CMS (Content Management System),  és un software que permet gestionar els continguts d’una botiga online: des de la publicació de continguts, nous productes, ofertes, gestionar el transport. etc.. Permet fins i tot,  gestionar temes relacionats amb el disseny de l’ecommerce. 

A més, també s’hi poden gestionar els usuaris, el carret de la compra, etc…

De CMS n’hi ha de molts tipus i de molts preus. N’hi ha de bàsics i funcionals tipus Prestashop o WooCommerce o de més avançats i en certa manera més “professionals” com ara Saleor, que és el tipus d’ecommerce que desenvolupem a Iskra. 

De totes maneres, triïs la opció que triïs, és important que tinguis en comptes si l’eina que utilitzaràs és open source (de codi lliure), si et permetrà créixer en volum de vendes i funcionalitats o si bé és una eina de codi privat que t’obligarà a “casar-te” amb una solució  que hauràs de pagar mensualment mentre utilitzis la seva plataforma. 

 

3- L’allotjament web per l’ecommerce

 

Escollir una bona empresa de hosting, juntament amb  la plataforma de gestió de continguts, és el que et permetrà de tenir una botiga que vagi ràpid. Si la pàgina va lenta i tarda més de “X” segons en carregar-se, Google et pot penalitzar i això vol dir que no sortiràs tan amunt com voldries en el resultats de cerca.

Un empresa de hosting també t’ha de permetre d’oferir més rendiment a la teva botiga, en cas que tinguis moltes visites i moltes vendes. Igual com passa amb les plataformes de gestió de continguts, de preus d’empreses que ofereixen serveis d’allotjament web n’hi ha molts i de molt diferents, en aquest sentit el que et recomanem és que parlis amb un expert i que et deixis aconsellar. 

 

4-   Personalització de la botiga online i organització de productes

 

Els usuaris, abans de comprar a qualsevol botiga, volen informació. Per això és important tenir bones descripcions, bones fotografies o vídeos. És important però que la informació relacionada amb els teus productes o serveis sigui rellevant. Quan visites una pàgina web, no t’agrada perdre el temps en coses que no resulten interessants. 

A més, aquestes descripcions i imatges, t’ajudaran molt en el posicionament de la teva botiga online. 

El disseny i la usabilitat de l’ecommerce també és important. Pots fer servir plantilles i dissenys pre-existents. Aquesta opció és més econòmica que haver-te de fer uns dissenys específics només per a tu, però també és cert que fent servir plantilles, molts ecommerce s’acaben assemblant molt els uns als altres. 

 

5- Entendre com funcionen els mètodes de pagament d’un ecommerce

 

Hi han un munt de mètodes de pagament. El més òptim és que siguis capaç d’oferir tantes passarel·les de pagament com et sigui possible. Poder-ho fer és especialment positiu perquè et permet reduir el número de carrets de la compra abandonats, és a dir, aquells possibles compradors que afegeixen productes al carret però que marxen de la pàgina sense comprar. 

A part de solucions bancàries clàssiques (Visa, Mastercard, etc…)., existeixen solucions molt específiques pel comerç electrònic com ara Paypal, Stripe, AddonPayments, etc.. 

Habitualment integrar aquests darrers sistemes de pagament és molt senzill i ràpid. Estan pensats especialment per a botigues i transaccions online i per tant existeixen processos molt ben definits per executar-ne les integracions. 

Aquests mètodes de pagament, habitualment cobren una tarifa fixa + un % sobre les vendes. 

 

6- Estratègia de continguts i de màrqueting de continguts

 

Cal que planifiquis la creació de continguts interessants que t’ajudin a acostar al teu públic objectiu. És bo de crear un blog, actualitzar-lo regularment i difondre aquestes actualitzacions a través de les xarxes socials. Cal pensar molt bé una estratègia de “màrqueting de continguts”. Acostuma a ser una molt bona manera per fer que el teu ecommerce guanyi rellevància. 

La creació de continguts pensant amb el SEO (search engine optimization) també és una molt bona manera de pujar posicions a Google. Hi ha empreses que es dediquen específicament a la redacció de continguts i a potenciar el SEO. 

Una de les altres opcions molt recomanables és la de crear una newsletter i, regularment, enviar novetats als teus potencials clients. En aquest cas, és important que el contingut de la newsletter sigui especialment interessant. 

Altres opcions que són importants de cara a fidelitzar i fer créixer la teva base de clients és la de crear perfils a totes les xarxes socials i fins i tot un canal a Telegram, integrant-hi un bot. 

 

7- L’atenció al client en un ecommerce

 

Els clients tenen dubtes, preguntes i consideracions. És important donar un canal de comunicació fàcil i ràpid perquè davant d’una pregunta podem donar una resposta ràpida i fiable. Sovint, la diferència entre un comprador que marxi sense compar o un usuari que acabi comprant, és l’atenció al client. 

Habitualment, en el món online, l’atenció al client es fa a través de 3 canals bàsics: el correu electrònic, un servei de xat directament a la pàgina web o bé creant un recull de “preguntes freqüents” que ajudin a respondre ràpid a qualsevol dubte. 

 

8- Sistemes de millora continuada per l’ecommerce

 

Un cop un client t’hagi fet una comanda, és important de fer el seguiment de la satisfacció i experiència que ha tingut durant el procés de compra. En aquest sentit, tenir un sistema que permeti als usuaris de valorar l’experiència que han tingut és molt important perquè per una banda, et permetrà de millorar el teu servei i per l’altra, a través de les qualificacions, et permet de generar confiança a d’altres possibles compradors. 

 

 

 

Tal i com hem comentat abans, no existeix cap fórmula màgica per fer que un ecommerce funcioni: cal treballar fort, dedicar-hi estona, deixar-se assessorar i comptar, quan s’escaigui, amb l’ajuda de professionals que t’ajudaran a minimitzar els riscos a l’hora de fer que el teu ecommerce funcioni. 

Si tens dubtes, preguntes, comentaris o vols compartir amb nosaltres la teva experiència, posa’t en contacte amb nosaltres! Estarem encantats de poder parlar amb tu!

Categories: ecommerce

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ep! Abans de marxar... Vols que et truquem?

CAT - No marixs! :( Si necessites un projecte digital o un ecommerce, deixa'ns el teu email o telèfon i ens posarem en contacte amb tu.


ESP - ¡No te vayas! :( Si necesitas un proyecto digital o un ecommerce, déjanos tu email o teléfono y nos pondremos en contacto contigo.