Vols crear una botiga online i no saps per on començar? T’agradaria saber quins elements has de tenir en compte? Vols un sistema potent i alhora fàcil d’entendre?

El món de l’ecommerce està evolucionant a una velocitat impressionant. L’aparició de noves tecnologies, conceptes i polítiques de privacitat, estan deixant enrere moltes de les plataformes més conegudes, que sovint hereden tecnologies i estructures obsoletes i de molt difícil evolució.

Fruit de l’experiència d’haver treballat en projectes ecommerce amb models escalables, amb milers de compres setmanals i amb necessitat d’alta disponibilitat de resposta, hem detectat algunes característiques que qualsevol ecommerce amb vocació global hauria de tenir:

  • Un ecommerce que ho posi molt fàcil als motors de cerca

Una plataforma que ofereixi des de sitemaps a schema.org, amb una estructura de dades Open Graph que permeti un SEO ràpid amb integracions amb Google Merchant o Amazon.

  • Un ecommerce “headless” amb GraphQL

Una plataforma amb una API robusta que permeti integracions amb tercers. Des d’una aplicació mòbil, una personalització màxima de la botiga, poder externalitzar la gestió de comandes, el sistema d’inventari o el catàleg de productes, etc…

Cal un ecommerce que convidi als usuaris a col·locar la botiga a la pantalla d’inici del mòbil. Que funcioni perfectament amb connexions lentes o fins i tot sense connexió.

Cal optimització del Google Page Speed.

Una pàgina àgil, té fins al doble de conversions.

  • Internacionalització & Localització

Ha de ser un ecommerce multi-idioma per defecte. Mostrar els preus en monedes locals utilitzant GeoIP i ser capaç d’ajustar els formats de les adreces segons la regió seleccionada.

  • Productes i variants per defecte

Poder crear i agrupar productes per atributs: color, talla, llengua, etc… Mostrar als usuaris els resultats de la cerca a través d’una cerca facetada.

  • Col·leccions

Crear agrupacions de productes que permeti als usuaris de crear compres creuades, per temàtica o look. Combinar col·leccions amb vals de descompte i oferir, per exemple, descomptes promocionals de temporada.

  • Múltiples imatges

Afegir a un producte, imatges il·limitades i generar thumbnails automàticament perquè s’adaptin a diverses dimensions de pantalla: ordinador, mòbil o tauleta.

  • SEO

Editar metadates del producte de manera individual i sobrepassar camps com el nom o la descripció.

-Venda de productes digitals

Vendre productes que no siguin físics. Automàticament passar de llarg de les dades d’enviament durant el procés de compra.

  • Control de comandes

Tenir un control total sobre les comandes: des del procés de compra al tracte amb el client fins a l’entrega del producte.

  • Multi “carrier”

Permetre als client d’escollir l’empresa i metodologia de transport. Permetre disponibilitats i taxes separades segons el país.

  • Enviament múltiple:

De vegades és necessari enviar productes d’una sola comanda en lots diferents. Una sola comanda a través de paquets diferents.

  • Retorn

Un reenborsament fàcil i intuitiu.

  • Seguiment i suport

Permetre controlar tot el cicle de vida de la comanda. Fer comentaris a la comanda pel propi client o fer un comentari intern.

  • Perfil de clients

Tenir una base d’usuaris consultable de manera senzilla. Veure l’historial de cada client, deixar-hi notes internes, desactivar o activar descomptes o eliminar-lo per complet

  • Carret de compres:

Permetre integració amb múltples sistemes de pagament: des de redsys, passant per Paypal o Braintree.

  • Taxes Europees:

Integració amb Vatlayer per mostrar preus nets pels clients europeus.

  • Descomptes i promocions:

Construir sistemes de vals promocionals o descomptes de manera flexible. Només per un producte, per uns dies, per una col·lecció…

  • Gestió de treballadors

Controla les responsabilitats de cada treballador donant permisos específics per a fer certes accions. Utilitza un “time-line” per veure l’històric d’accions i els canvis fets.

  • Cerca

Cerca de manera instantània entre totes les dades, incloent-hi comandes, productes o comptes. Capacitat d’integració amb Elastic Search.

  • Preparat pel GDPR

Agafar la informació estrictament necessària per fer les comandes. Els comptes d’usuari han de ser segurs i s’han de poder eliminar sense afectar la capacitat de processar comandes.

A Iskra desenvolupem ecommerce pensats per ser escalables, flexibles i que utilitzen tecnologies que permeten l’evolució ràpida del projecte.

Vols conèixer-nos? Contacta’ns!

info@iskra.cat // www.iskra.cat // @iskraTIC // Manresa, Barcelona

Categories: Business

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *